فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

کارمزد وام ازدواج یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است

۵/اسفند/۱۳۹۶
اخبار -
بدون دیدگاه

چند روز پیش بود که مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای مدت ۵ سال را برای سال آینده تصویب کرد.

 بر اساس محاسبات بانکی کل کارمزد تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ازدواج مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد.

نحوه محاسبات تسهیلات ازدواج به اینگونه است که بانک در همان ابتدای پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از آن کم کرده و به عنوان کارمزد سال اول در حساب درآمدهای خود منظور می‌کنند.

 به عبارت دیگر گرچه مبلغ تسهیلات ازدواج ۱۵ میلیون تومان است اما در همان ابتدای کار مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به گیرنده تسهیلات پرداخت خواهد شد. البته این موضوع همواره مورد سوال بسیاری از تسهیلات گیرندگان بوده است.

 بر اساس قوانین موجود در شبکه بانکی بانک ها و موسسات اعتباری باید از یک فرمول واحد برای تسهیلات ازدواج استفاده کنند.

 بر اساس فرمول فوق بانک ها باید مبلغ کارمزد هر سال را در ابتدای همان سال برداشت و به حسابهای درآمدهای خود منظور کنند.

 البته این موضوع برای کارشناسان بانکی کاملاً قابل فهم است اما برای عموم جامعه به سختی قابل درک بوده و این گونه متصور می شود که مبلغ تسهیلات ازدواج کمتر از ۱۵ میلیون تومان است.

 کارمزد تسهیلات ازدواج در سال ۹۷ برای سال اول مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای سال دوم ۴۸۰ هزار تومان سال سوم ۳۶۰ هزار تومان سال چهارم ۲۴۰ هزار تومان و سال پنجم ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود که مجموعه کل کارمزد اخذ شده توسط بانک مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :