فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

از خیرین و فعالین حوزه ازدواج در شورای اسلامی شهر گرگان تجلیل و قدردانی گردید.

۱۵/مرداد/۱۳۹۸
اخبار -
بدون دیدگاه

خیرین و فعالان ازدواج طی یکصد و هفتاد و دومین جلسه رسمی و فوق العاده شورای اسلامی شهر گرگان با حضور دکتر اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، رئیس مجمع ازدواج کشور، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان جوانان  مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، مهندس علی اصغر یوسفی در این جلسه ضمن گرامی داشت ایام سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) و خیرمقدم به مدعوین گفت:  امروز حل مشکلات ازدواج جوانان بیش از هر چیز نیازمند مشارکت عمومی و خیرین فعال در این حوزه می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ضمن قدردانی از فعالیت گسترده خیرین امر ازدواج در گرگان افزود: هدف از برگزاری این نشست ضمن تجلیل از خیرین، بررسی راهکاری های کاهش مشکلات ازدواج جوانان و نحوه همکاری و مشارکت شورای شهر و شهرداری در این عرصه می باشد.

ناصر گرزین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان نیز در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات ازدواج خوب و سالم در جامعه نیازمند فراهم کردن شرایطی است که امر ازداج را تسهیل نماید،گفت: ارائه راهکار خوب برای ازدواج جوانان اتفاق نمی افتد مگر با حضور و مشارکت عمومی به خصوص خیرین و اگر این موضوع محقق نشود مشکلات ازدواج جوانان قابل حل نیست.

دکتر اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره ازدواج اقوام در گرگان گفت:  فعال ترین سازمان های مردم نهخاد در زمینه ترویج ازدواج آسان در استان گلستان فعالیت دارند به ویژه سمن های گرگان که در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان اقدامات چشمگیری داشتند.

وی افزود: با بیان اینکه برگزاری اولین جشنواره آئین های ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان نشان دهنده توانمندی تشکل های مردم نهاد در این استان می باشد بر ضرورت حمایت از تشکل های جوانان در موضوعات مختلف به خصوص امر ازدواج تاکید کرد.

دکتر برزمینی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان نیز در ادامه با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش طلاق و آمار کاهشی ازدواج در استان گفت: چشم انداز ازدواج در گرگان چشم انداز درخشانی نیست و امیدواریم در آینده بتوانیم با همکاری و مشارکت همه مسئولان و خیرین و تشکل های مردم نهاد شاهد افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در استان باشیم.

محمدعلی محمدی نیک رئیس مجمع ازدواج جوانان کشور نیز با بیان اینکه نگرش اعضای شورای اسلامی شهر گرگان یک نگرش فرهنگی است که جای تقدیر دارد، گفت: مجمع ازدواج جوانان کشور در استان گلستان اقداماتی از جمله تامین جهیزیه زوجین، تاسیس اولین تعاونی مصرف زوجین، تامین جهیزیه رایگان و آموزش و مشاوره را با مشارکت خیرین و فعالان این حوزه انجام می دهد.

فائزه عبداللهی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این راستا با بیان اینکه تامین اشتغال و مسکن از مهمترین دغدغه های جوانان امروز می باشد، افزود: کارگروهی باید برای پیشبرد کاهش مشکلات امر ازدواج جوانان ایجاد شود و همچنین پیشنهاد می کنم شورای شهر و شهرداری نیز زمین های مناسب برای ساخت مسکن های ارزان قیمت برای جوانان واگذار نماید تا شرایطی برای تامین مسکن جوانان فراهم شود.

حمیدرضا آقاملائی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز با تاکید بر اینکه عدم آگاهی و انتخاب آگاهانه و عدم مهارت حل مسئله از مهمترین علل طلاق در جامعه است، گفت: باید کارگروهی برای آموزش و مشاوره های قبل و بعد از اردواج ایجاد شود که متشکل از روان شناسان و جامعه شناسان باشد.

محمدابراهیم جرجانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص بر ضرورت رفع مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان تاکید و این موضوع را یکی از مهمترین عوامل طلاق در کشور برشمرد و بر ضرورت حمایت از تشکل های مردم نهاد برای ازدواج جوانان تاکید کرد.

در ادامه این نشست نیز خیرین ازدواج موضوعاتی از جمله پرهیز از تجمل گرایی، ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان، واگذاری فضاهای تبلیغات شهری به خیرین ازدواج برای تبلیغات و فرهنگ سازی دراین حوزه و برنامه های آموزشی بلند مدت مورد تاکید قرار گرفت و در پایان با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر از زحمات خیرین ازدواج قدردانی شد.

 

 

 

منبع خبر: http://shora.gorgan.ir//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :