فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

رونمایی از سند ساماندهی ازدواج جوانان در استان گلستان

۵/مرداد/۱۳۹۹
اخبار -
بدون دیدگاه

رونمایی از سند ساماندهی ازدواج جوانان در استان گلستان در هفته ازدواج

 

پیش از ظهر امروز پنجم مردادماه با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان ، برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان ، محمدی نیک رئیس دبیرخانه مجمع خیرین ازدواج کشور و اعضای مجمع خیرین ازدواج گلستان سند ساماندهی ازدواج جوانان که در گلستان تدوین و بروز رسانی شده است به صورت پایلوت در گلستان رونمایی گردید. 

این سند قوانین بالادستی دستگاه های اجرایی در حوزه ازدواج را احصاء کرده است .

در مراسم رونمایی از این سند استاندار گلستان نهاد خانواده را اساسی‌ترین رکن جامعه عنوان و اظهار کرد: آسیب دیدن این نهاد زمینه‌ساز بالا رفتن آسیب‌های اجتماعی از قبیل نرخ خودکشی، اعتیاد، طلاق و غیره خواهد شد.
هادی حق‌شناس به استناد مبانی آماری کشور و با یادآوری اینکه بیشترین ثبت طلاق در پنج سال اول زندگی ایرانیان رخ می دهد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این مساله بالا رفتن سطح فرهنگ، اقتصاد و سایر بخش‌های جامعه ضروریست.
وی نرخ طلاق در گلستان را ۲۷ درصد و کمتر از برخی استان‌ها عنوان و تصریح کرد: در عین حال همین آمار هم نگران کننده است و باید چاره اندیشی شود.

دبیر مجمع خیرین ازدواج کشور هم در این مراسم گفت: اکنون مجمع ازدواج در ۲۱ استان تشکیل شده تا با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان و ایجاد فضای مشارکت عمومی و بهره مندی از نیکوکاران شرایط تشکیل خانواده آسان شود.

محمدعلی محمدی‌نیک بیان کرد: از اهداف اصلی این مجمع ساماندهی، سیاستگذاری، پایش، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های حوزه ازدواج جوانان است.

وی همچنین گفت: در سند ساماندهی ازدواج گلستان مسائلی همچون بیکاری و مشکل مالی بین جوانان و فقدان بلوغ اقتصادی، وجود دغدغه تامین مسکن بین جوانان، ضعف فرهنگ عمومی در استفاده از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، الزام قانونی در بهره‌مندی زوج‌های جوان از خدمات فرهنگی و وجود ضعف در اجرای برخی مستندات قانونی، بالا رفتن سطح توقعات و تغییر ارزش‌ها و سختگیری‌های خانواده‌ها، افزایش آمار طلاق و شکسته شدن قبح مساله در کنار پایین آمدن سن بیداری جنسی و وجود رفتارهای پرخطر جنسی احصاء شده و برای آن راهکار ارائه شده است.

وی افزود: این سند با بهره‌مندی از قوانین بالادستی و ظرفیت قانونی دستگاه‌ها تهیه شده و در واقع تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را برای رفع مشکلات حوزه ازدواج جوانان طلب کرده و بکار می‌گیرد.

محمدعلی محمدی نیک گفت: با رونمایی از این سند امیدواریم بخشی از مشکلات جدی در بهره مندی از امکانات رفاهی و تدارکاتی دستگاه های اجرایی در خصوص ازدواج جوانان رفع شود.

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :