فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

آموزش سبک زندگی دینی؛ راهی به سوی کاهش طلاق

۸/آذر/۱۳۹۶
اخبار -
بدون دیدگاه

آموزش سبک زندگی دینی؛ راهی به سوی کاهش طلاق :  بنا به گفته رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور، قرار است در آینده نزدیک، طرح جدید کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق با عنوان «آموزش‌های هنگام عقد در کشور» اجرایی شود.

 نگاه کارشناسی به معضل طلاق باید جامع باشد

حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی نیا، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور با اشاره به تصویب طرح‌هایی مبنی بر آموزش پیش از ازدواج و هنگام عقد برای مقابله با افزایش طلاق در کشور، اظهار داشت: این طرح‌ها در روند کاهش آمار طلاق تأثیرگذار است، اما باید نگاه کارشناسی نسبت به این قضیه وسیع‌تر و جامع‌تر باشد؛ به این معنا که به هر حال بخشی از دلایل ازدیاد طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی به این مسئله برمی گردد که زن‌ها غالباً کارمند و شاغل هستند و متکی به درآمد خود می‌باشند و مثل گذشته نیست که متکی به شوهر و درآمد او باشند و از این رو گاه با کوچک‌ترین مسئله‌ای جرقه بحث طلاق و دادگاه مطرح می‌شود و حال آنکه نباید این گونه باشد.

آموزش سبک زندگی دینی؛ راهی به سوی کاهش طلاق

وی افزود: ما در بین این کارگاه‌ها و آموزش‌های پیش و حین عقد باید به زوجین بگوییم که اگر سبک زندگی غلطی داشته باشند به مشکل برمی‌خورند که قطعاً یکی از ثمرات شوم آن طلاق در سال‌های ابتدایی زندگی است.

این کارشناس مسائل دینی همچنین گفت: به نظر بنده، دادن آزادی‌های بیش از حد چه به زنان و چه به مردان سبب می‌شود که کانون خانواده سست و تضعیف شود و در این بین بی‌شک ارائه آموزش‌هایی از قبیل این طرح تا حدی می‌تواند بستری فراهم کند که آسیب‌های پیش رو به حداقل ممکن کاهش یابد.

ضرورت آسیب شناسی بر اساس اقتضائات زمانی و مکانی

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین حق جو، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز معتقد است: در وهله نخست ما باید آسیب شناسی مربوط به گروه سنی، علمی و منطقه‌ای داشته باشیم تا بر اساس آسیب‌های ویژه‌ای که وجود دارد، محورها و موضوعات را تبیین، آسیب‌ها را شناسایی کرده و برایش راهکارهای مناسب و اثرگذار ارائه دهیم.

وی افزود: باید مهارت‌های انتخاب همسر و بعد از آن مهارت‌های همسرداری را به نسل جوان آموزش دهیم که بخشی از این مهارت‌ها می‌تواند در همین کلاس‌ها و کارگاه‌ها انتقال داده شود.

با نسخه غربی‌ها نمی‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی مشکلات از آنجا به وجود می‌آید که ما در بحث مشاوره و انتخاب همسر به دنبال تبعیت از اندیشه‌ها و فرهنگ غربی می‌اُفتیم و حال آنکه اگر به محتوای غنی دینی خودمان تکیه کنیم، بسیاری از مشکلات خود به خود مرتفع می‌شود و گرفتاری چندانی نخواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح‌هایی مثل آموزش‌های هنگام عقد می‌بایست ابتدا در برخی شهرها و مناطق اجرا شده و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی گردد، افزود: در این خصوص باید به مسائلی چون تفاوت زن و مرد، بحث کفویت، ضرورت ایثار و گذشت زوجین در طول زندگی و... پرداخته شود تا بتدریج بتوان در مسیر ارتقای مهارت‌های زندگی گام برداشت و بی شک این رویه مؤثر خواهد بود، به شرط آنکه آموزش‌ها هوشمند و بر اساس یک نقشه مشخص و کاربردی باشد.

وی تأکید کرد: نکته حایز اهمیت دیگر در این خصوص اینکه می‌بایست انگیزه خوبی ایجاد شده و مشوق مناسبی باشد برای اینکه زوجین سر کلاس آمده و صرفاً از باب رفع تکلیف این کار صورت نگیرد، بلکه با دغدغه و علاقه وارد عرصه آموزش‌ها شوند تا ان شاءالله خروجی این طرح‌های آموزشی منجر به بهبود سبک زندگی افراد بویژه در بحث زندگی زناشویی شود.

ازدواج آسان | مجمع ازدواج اسان  توسعه و ترویج ازدواج آسان | فرهنگ ازدواج آسان | ازدواج  آسان جوانان | طرح ماه عسل ازدواج آسان | طرح جهیزیه ازدواج آسان

 

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :