فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

گزینش های احساسی عامل طلاق در دهه هفتادی ها

۲۵/آذر/۱۳۹۶
اخبار -
بدون دیدگاه

گزینش های احساسی عامل طلاق در دهه هفتادی ها :مجمع ترویج و توسعه ازدواج آسان جوانان مهر، دکتر مجید ابهری، آسیب شناس علوم رفتاری  گفت: با توجه به ظهور بیوه های جوان و رسیدن سن بیوگی به 17 سالگی، اکنون بنیان خانواده ها در تهدید جدی قرار دارد، یعنی روابط فرازناشویی و ازدواج سفید تهدیدی برای جامعه ما محسوب می شوند.

گزینش های احساسی عامل طلاق در دهه هفتادی ها

وی در ادامه بیان کرد: این مسئله باید اخطاری برای خانم ها باشد که اولا به خودشان برسند و به همسرانشان توجه داشته باشند و فقط به فکر فرزندان و کار خانه نباشند چون با اندک غفلتی همسران خود را از دست خواهند داد.

مجمع ترویج و توسعه ازدواج آسان جوانان مهر،ارائه دهنده خدمات مختلفی در زمینه ازدواج جوانان می باشد.

مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان ( ezdevajjavanan.ir )، از سال 1380 تاسیس، در راستای تحقق اصل دهم قانون اساسی و تحقق مصوبه 564 شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده و رفع موانع و مشکلات موجود در ازدواج جوانان ، فعالیت خود را با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات علماء، کارشناسان و صاحب نظران آغاز نمود.

ابهری تصریح کرد: به دلیل اینکه فاصله بین بلوغ و ازدواج به 20 تا 25 سال و گاهی تا 30 سال رسیده است، متاسفانه یک عده ای بعد از این دیگر ازدواج نمی کنند.

این آسیب شناس علوم رفتاری تصریح کرد: در واقع اکنون ما با موج زندگی مجردی و شبهه خانوادگی مواجه هستیم که چند دختر و چند پسر با هم زندگی می کنند، از خانواده های خود جدا شدند و ازدواج هم نمی کنند لذا این امر تهدیدی برای عفت و اخلاق جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه اکنون آمار ازدواج در حال افزایش است، افزود: فاصله بلوغ ازدواج زیاد شده است، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی باز هم سن ازدواج افزایش می یابد. اکنون دختران بین 25 تا 35 سال در جامعه داریم که دیگر حاضر به ازدواج نیستند، چون با بهانه های مختلف کیس های خود را رد کردند و اکنون نیز همسر مورد علاقه آنها به سراغشان می آید لذا با موج دختران ازدواج نکرده روبرو هستیم که دیگر از سن ازدواج گذشته اند و وقتی برای همسرداری و بارداری ندارند.

 

ابهری با بیان اینکه فضای مجازی تا حدودی در این مسئله نقش دارد، اظهار دارد: اما تغییر سبک زندگی در این مسئله بسیار تاثیرگذارتر است. سختگیری خانواده ها در ازدواج جوانان مانند بالا گرفتن مهریه ها، هزینه های سنگین ازدواج و جهیزیه تاثیر بسیار زیادی در عدم ازدواج دختران و رواج مجردی در جامعه دارند که اکنون هم چنین مسایلی وجود دارد.

 

این آسیب شناس علوم رفتاری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر متوسط هزینه یک مراسم عروسی 50 میلیون تومان است، یک جوان با این شرایط اقتصادی جامعه چگونه باید این امکانات را برای ازدواج خود فراهم کند.

ابهری بیان کرد: متاسفانه وام ازدواج هم فقط در مرحله حرف است و دولت هیچ توجهی به این مسئله ندارد.

وی بر لزوم اشتغالزایی و کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر 2 میلیون تحصیلکرده بیکار در جامعه داریم.

وی با بیان اینکه 70 درصد طلاق ها در پنج اول زندگی رخ می دهد، اظهار کرد: این امر نشان از گزینش و انتخاب غلط و نامناسب دارد لذا دولت می تواند این امکانات را فراهم کند، چون ما کشور فقیری نیستیم و یا می تواند اجاره به شرط تملیک و یا اجاره های 15 ساله پایین به جوانان ارایه دهد، سپس با برقراری تفاهم و مهارت های رفع مشکلات، مهارت های فرزندآوری و فرزندپروری را به دختران و پسران جوان آموزش دهد، در صورت بروز این مسایل نیز آنها را تحت مشاوره قرار دهد.

ابهری با بیان اینکه اکنون 10 الی 12 میلیون جوان مجرد در کشور داریم، اظهار کرد: این مسئله یک خطر برای جامعه و بنیان خانواده محسوب می شود.

ابهری در ادامه تصریح کرد: اکنون خانواده ها هسته ای و تک نفری در حال شکل گیری در جامعه است که اینها تنها و جدا از خانواده و یا با دوستان خود زندگی می کنند و یا ازدواج سفید دارند، این مسایل چالش های پیش روی 10 سال آینده جامعه ما هستند،ما از حالا پیش بینی و اعلام می کنیم، امیدواریم که مسئولان به حرف های ما گوش دهند.

این آسیب شناس علوم رفتاری با بیان اینکه به علت گزینش احساسی سن ازدواج در دهه هفتادی ها کاهش و طلاق افزایش یافته است، افزود: برای اینکه انتخاب این گروه سنی نادرست بوده، مشاوره های قبل از ازدواج ندارند و صرف قد، زیبایی، شرایط مالی مناسب و ظواهر همسران خود را انتخاب می کنند و در سه سال اول زندگی خود منجر به طلاق می شوند.

 

ابهری با بیان اینکه جوانان به نظر خانواده ها بی توجه شدند، تصریح کرد: قتی جوانان به حرف های والدین و بزرگترها گوش نمی دهند چه کار باید کرد، باید با آنها دعوا کرد؟ نسل های آینده بین ما و خودشان یک اختلاف سنی، اختلاف سلیقه ای و اختلاف دیدگاه احساس می کنند، اشکال ندارد، ما می پذیریم ولی حداقل به مشاوره مراجعه کنند.

ابهری بر لزوم اجباری شدن مشاوره های قبل از ازدواج و طلاق توسط دولت تاکید کرد و افزود: دولت باید بدون داشتن گواهی مشاوره عقد نکند،‌ بدون داشتن گواهی مشاوره طلاق ندهد، این امر یکی از راه های کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج در جامعه است.

مجمع ترویج و توسعه ازدواج آسان جوانان مهر ، ارائه دهنده خدمات مختلفی در زمینه ازدواج جوانان می باشد.

مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان ( ezdevajjavanan.ir )، از سال 1380 تاسیس، در راستای تحقق اصل دهم قانون اساسی و تحقق مصوبه 564 شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده و رفع موانع و مشکلات موجود در ازدواج جوانان ، فعالیت خود را با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات علماء، کارشناسان و صاحب نظران آغاز نمود.

ازدواج آسان | مجمع ازدواج اسان  توسعه و ترویج ازدواج آسان | فرهنگ ازدواج آسان | ازدواج  آسان جوانان | طرح ماه عسل ازدواج آسان | طرح جهیزیه ازدواج آسان

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :