فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

رویکردهای کاهش طلاق در کشور نیازمند بازنگری است

۲۹/آذر/۱۳۹۶
اخبار -
بدون دیدگاه

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش ‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: مطالعات کنونی نشان می دهد که در دهه اخیر الگوهای فرهنگی طلاق در جامعه ایرانی تغییر پیدا کرده است و از این رو راهکارها و راهبردهای کاهش طلاق نیز نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فضلی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم افزود: همچنین با مطالعه و مقایسه تغییر فرهنگ طلاق در ایران با کشورهای مشابه و همسایه توسط مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی، پیشنهادهایی در حوزه کاهش طلاق به ویژه در سال های ابتدایی پس از ازدواج تهیه شده است.
وی ادامه داد: پژوهش در تصمیم گیری، بازنگری و جهت دادن به سیاست و برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان برای پاسخگویی به نیازهای آنان امری ضروری است که هم اکنون محقق شده است.
فضلی تصریح کرد: شاخص ها، ویژگی ها و آسیب هایی که در حوزه جوانان مطالعه شد جهت استفاده در تصمیم سازی ها به ستادهای مذکور در سطح وزارتخانه، استانها و شهرستان ها منتقل می شود.
وی با اشاره به انجام تحقیقات پیمایشی در دوره های سه ساله گفت: تغییر در حوزه فناوری، تغییر نیازهای جوانان و تغییرات نسلی در انگیزش، رفتار و نگرش جوانان تاثیر به سزایی دارد که این یافته ها با برش استانی در قالب 17 شاخص اصلی ارزیابی شده و قابل ارائه است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش ‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در نظر گرفتن تغییرات عصر جدید در پایش وضعیت حجوانان حائز اهمیت است و برای تصمیم سازی باید نسبت به آن اطلاع کافی داشت.
وی افزود: برنامه ریزی بر اساس شناخت دقیق وضعیت قشر جوان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و به تقویت مولفه های هویت دینی می انجامد.
فضلی ادامه داد: در تحقیقات سال 1394 با اجرای طرح ملی شناسایی و سنجش نیازهای فراغت جوانان مشاهده شد نگاه جوانان به اوقات فراغت و صرف وقت تغییرات محسوسی داشته است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: برای حل مشکلات جوانان از قبیل مسکن، ازدواج و اشتغال نیاز است که نگاه جامعه به این مسائل تغییر کند.
علی خواجه فینی افزود: آموزش و پرورش باید از مدارس این تغییر نگرش را آغاز کند تا نگاه جوانان نسبت به این مسائل واقعی تر شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بسترهای مناسبی همچون فضای مجازی برای کسب و کار ایجاد شده است که می توان با آموزش به جوانان از این ظرفیت جهت ایجاد اشتغال بهره برد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.

مجمع ترویج و توسعه ازدواج آسان جوانان مهر ، ارائه دهنده خدمات مختلفی در زمینه ازدواج جوانان می باشد.

مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان ( ezdevajjavanan.ir )، از سال 1380 تاسیس، در راستای تحقق اصل دهم قانون اساسی و تحقق مصوبه 564 شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده و رفع موانع و مشکلات موجود در ازدواج جوانان ، فعالیت خود را با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات علماء، کارشناسان و صاحب نظران آغاز نمود.

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :