فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

طلاق در اقشار مرفه بیشتر است

۶/دی/۱۳۹۶
اخبار -
بدون دیدگاه

طلاق در اقشار مرفه بیشتر است : علی ربیعی در آئین افتتاح عملیاتی سراسری پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین‌کننده‌های آن(سراج) با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در مقابل رشد آسیب‌های اجتماعی، گفت: هماهنگی بین‌بخشی قابل تحسینی شکل گرفته است؛ در لایحه عملیاتی بیشترین وظیفه بر عهده بهزیستی است و نقش بی‌بدیلی تاکنون داشته است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این سامانه رصد آسیب‌ها کمک خواهد کرد تا دانش خود را در زمینه آسیب‌ها افزایش دهیم، افزود: در زمینه‌ آسیب‌ها نیاز به دانش بیشتری داریم و باید بین بیماری و عارضه که گاهی تشخیص درست نمی‌دهیم تفاوت قائل شویم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌ها، گفت: این سامانه کمک خواهد کرد تا به طور جغرافیایی و منطقه‌ای مسائل را حل کنیم. تاکنون راهکارهای عمومی داشته‌ایم، اما اکنون باید جزئی‌تر و منطقه‌ای حل شوند. همواره سامانه‌ها عدد و رقم و نمودار به ما می‌دادند، اما آنچه اکنون دنبال می‌کنیم، تحلیل کیفی در کنار داده‌های کمی است.

طلاق در اقشار مرفه بیشتر است

ربیعی یادآور شد: مراکز مشاوره، اورژانس اجتماعی، داده‌های روستایی و شهری باید استخراج شوند و هر فردی در حوزه آسیب‌ها تجارب خود را به این سامانه منتقل و کمک کند تا تحلیل‌های درستی ارائه دهیم، چرا که اکنون مسائل اجتماعی پیچیده‌تر شده‌اند و دیگر تک علتی یا دو علتی نیست.

وی افزود: در حال حاضر اعتیاد بیشترین آسیب محسوب می‌شود و بیشترین عامل آن، ناامنی روانی است، آسیب‌هایی مانند عدم رضایت از زندگی که به طبقه پایین اجتماعی هم مربوط نمی‌شود، به عنوان مثال، طلاق به جای اینکه در مناطق ۱۶ تا ۱۸ در پایتخت بیشتر باشد، مناطق ۱، ۲ و ۳ بیشترین آمار را دارد که شاید به دلیل سبک زندگی و اتفاقات روزمره باشد. 

ربیعی در مورد خط فقر در کشور گفت: این یک مفهوم ذهنی است و ممکن است فقر قابلیتی در جامعه داشته باشیم، این فقر یا درآمدی یا در منطقه‌ای بیشتر احساس شود، به گونه‌ای که به نظر بنده فقر شهری بی‌رحمانه‌تر از فقر روستایی است زیرا در آنجا زندگی‌ها با هم مقایسه می‌شوند. 

وی در رابطه با عدد و رقم این شاخص گفت: باید کف زندگی را ببینیم و برنامه‌ای در بحث لایحه بودجه داریم که به سه لایه از مردم ۷۰ درصد حداقل دستمزد داده شود. 

وی تصریح کرد: در این برنامه، مددجویان امداد و بهزیستی، پشت‌نوبتی‌های بهزیستی، زنان سرپرست خانوار که دچار فقر شده‌اند، آسیب‌دیدگان اجتماعی مانند به زندان رفتن اعضای خانواده، بیماران صعب‌العلاج و روستاهایی که دچار آسیب هستند و حداقل‌بگیرهای بیمه‌های اجتماعی شناسایی شده‌اند. 

وزیر رفاه در مورد این سه لایه که قرار است ۷۰ درصد حداقل دستمزد را دریافت کنند، گفت: لایه پایین و کف جامعه آنهایی هستند که مانند سالمندان و معلولان، همیشه این درآمد را باید بگیرند، لایه دوم، افرادی هستند که به اندازه‌ای درآمد دارند اما حداقل را می‌گیرند و لایه سوم، افرادی هستند که در ظرف یک سال تحت پوشش قرار می گیرند، اما سپس توانمند شده و در طرح‌های اشتغال ما می‌روند.

ازدواج آسان | مجمع ازدواج اسان  توسعه و ترویج ازدواج آسان | فرهنگ ازدواج آسان | ازدواج  آسان جوانان | طرح ماه عسل ازدواج آسان | طرح جهیزیه ازدواج آسان

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :