فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

وام ازدواجی که دردی دوا نمی‌ کند

۶/دی/۱۳۹۶
اخبار -
بدون دیدگاه

وام ازدواجی که دردی دوا نمی‌ کند : این روزها موضوع ازدواج و بالارفتن سن جوانان نُقلِ خیلی از جلسات اجتماعی و فرهنگی است و این مهم سبب شده رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی و تشکل‎ها سعی در ترویج و تبلیغ ازدواج آسان داشته باشند تا این موضوع سروسامانی به خود بگیرد. یکی از دلایلی که به این موضوع دامن زده هزینه‎های بالای زندگی بوده و همین امر سبب بی‎میلی خیلی از جوان‎ها برای ازدواج شده است.

وام ازدواجی که دردی دوا نمی‌ کند

دولت در سالهای قبل برای رفع بالارفتن سن جوانان در ازدواج راهکار تزریق تسهیلات را ارائه داد، حربه‎ای که به عقیده خیلی از کارشناسان تاکنون موفق نبوده و دلیل آن را هم مبلغ پایین می‎دانند. قبلا این رقم سه میلیون تومان بود و هم‎اکنون برای هرکدام از افراد به ده میلیون تومان رسیده است، سوالی که اینجا به ذهن خطور می‌کند این است که باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و سطح توقع خانواده‎ها آیا این میزان وام برای تشکیل یک خانواده کافی است؟

کارشناسان معتقدند بخاطر نبود شغل، درآمد ثابت و نداشتن حداقل‎های زندگی، جوانان تن به تشکیل خانواده نمی‎دهد. شروع زندگی تنها گرفتن یک جشن در تالارهای پذیرایی نبوده و مخارجی دیگری همچون تهیه جهیزیه، اجاره مسکن و ... را در برمی‌گیرد که با یک حساب سرانگشتی زوجین به دور از هرگونه تشریفات مبلغی خیلی بیشتر از وام درنظر گرفته شده برای آغاز یک زندگی ساده نیاز دارند و اینجاست که با این شرایط تنها چند درصد از جوانان با اوضاع اقتصاد و حقوق‌های ناچیز از عهده چنین مخارجی بر می‌آیند.


مبلغ تسهیلات ده میلیون تومانی برای زوجین اندک است

 بیژن مقدم بیرانوند، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان اظهار کرد: از ۳۱۳ میلیارد تومان سهم بانک‌های دولتی، تا پایان آبان‎ماه امسال ۲۵۸ میلیارد تومان وام ازدواج در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه  3000 نفر(1500 زوج) در صف وام ازدواج هستند، اضافه کرد: سهم بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات ازدواج امسال ۱۳ میلیارد تومان بوده که ۴۹ درصد آن پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه برای افراد متقاضی وام ازدواج 100 میلیون ریال و برای خانواده ایثارگر مشمول ماده پنج قانون ایثارگری 200 میلیون ریال پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: این وام با سود چهار درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن 48 ماهه است. البته این رقم برای شروع یک زندگی بد نیست اما قطعا برای یک زوج در چنین شرایط اقتصادی مبلغ اندک است.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا تمهیدات اندیشیده شده فعلی توسط مسئولین به مسیر درستی که همانا تسهیل در ازدواج جوانان بوده ختم نشده است؟

ازدواج آسان | مجمع ازدواج اسان  توسعه و ترویج ازدواج آسان | فرهنگ ازدواج آسان | ازدواج  آسان جوانان  | طرح های ازدواج اسان

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :