فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب
×
سبد خرید

sample42

طرح جهیزیه ارزان

sample42

وام خرید خودرو

sample42

وام خرید جهیزیه

sample42

وام خدمات ازدواج

sample42

طرح ماه عسل

آغاز تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج/ ضرورت توجه خیرین به موضوعات فرهنگی

۲۰/مرداد/۱۳۹۸
اخبار -
بدون دیدگاه

       

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد‌مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز، ۱۹ مردادماه، در نشست جمعی از خیرین حوزه ازدواج با مسئولان این وزارتخانه بر موضوعات فرهنگی ازدواج تأکید و تصریح کرد: جوانان زیادی داریم که تمکن مالی دارند اما زیر بار تعهد زندگی نمی‌روند باید بخشی از این مسائل را خود ما فرهنگسازی کنیم.

وی ادامه داد: اگر یک عضو خانواده معتاد شود آیا خانواده منتظر می‌ماند تا نهاد مسئولی بیاید و مشکل را حل کند؟ خیر‌؛ خود خانواده همت کرده و مشکل را حل می‌کند؛ در حوزه مشکلات مربوط به ازدواج نیز باید هر کدام خودمان فعالیت کنیم.

تندگویان در ادامه خاطراتی از ازدواج ساده خود بیان و از حاضران در جلسه خواست به بیان تجربیات ازدواج ساده خود به جوانان بپردازند و خطاب به خیران حاضر در مراسم گفت: شما با خدا معامله کردید و پاداش‌های فوق العاده دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: برای اولین‌بار وقتی در استان گلستان از فروشگاه خیرین بازدید کردم تصمیم گرفتم اقداماتی در راستای وحدت رویه خیرین ازدواج و انجام یک کار ملی و کشوری بردارم. به همین دلیل تشکیل مجمع خیرین را در همه استان‌ها در دستور کار قرار دادیم، گرفتن تسهیلات معافیت‌های مالیاتی و معافیت عوارض ساخت و ساز‌ها، عرضه کالاها با قیمت مناسب و ... هم در یک مجمع ملی قابل حل است. حتی می‌توان از مجلس شورای اسلامی قوانین مشخصی در راستای این حمایت‌ها دریافت کنیم.

تندگویان ادامه داد: همچنین با به وجود آمدن مجمع ملی خیرین ازدواج می‌توانیم یک سامانه و پورتال کشوری برای همه خیرین ایجاد کنیم و شما خیران می‌توانید در به وجود آمدن این مجمع به ما کمک کنید البته ما تلاش خواهیم کرد موضوعات استانی را هم پیگیری کنیم و از استانداران بخواهیم تشکیل این مجمع را در اولویت کاری خود قرار دهند تا با تشکیل مجامع استانی به سمت تشکیل مجمع ملی برویم. با این اتفاق می‌توانیم تسهیلات لازم را از بسیاری از نهادهای حوزه اشتغال، ازدواج و خانواده دریافت کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه برای خیرینی که مسکن جوانان را تأمین می‌کنند معافیت‌های وجود ندارد، گفت: باید برای افرادی که ویژه زوج‌های جوان مسکن می‌سازند معافیت مالیاتی بگیریم و تا جای ممکن زمین رایگان در اختیار آنها قرار داده و از عوارض ساخت و ساز معافشان کنیم.

وی با بیان اینکه در قانون تسهیل ازدواج هیچ اسمی از وزارت ورزش و جوانان نیامده است، تصریح کرد: ما خودمان به دلیل آسیب‌های موجود، در این حوزه ورود کردیم و مسئله بازنگری در قانون تسهیل ازدواج را مطرح کردیم. اگر چندین سال قبل که قانون تسهیل ازدواج مطرح شد، صندوقی هم که در این قانون تشکیل آن دستور داده شده بود و نیز ساخت مسکن موقت برای زوج‌های جوان، عملی می‌شد بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه ازدواج وجود نداشت.

معاون ساماندهی امور جوانان از خیرین خواست انجام موضوعات فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار دهند و  افزود: دفاتر مشاوره ازدواج را در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و ورود اولیه به این دفاتر رایگان است در حال حاضر تهران ۸۰ دفتر مشاوره دارد و خیرین می‌توانند در افزایش دفاتر مشاوره به وزارت ورزش و جوانان کمک کنند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه سازی در حوزه ازدواج جوانان گفت: تولید یک تیزر یک دقیقه‌ای گاهی بسیار تاثیرگذارتر از بسیاری از کارهای دیگر است و خیرین می‌توانند در این گونه اقدامات نیز مشارکت داشته باشند.

وی تمام موضوعات مطرح شده از سوی خیرین در این نشست را قابل بهره برداری دانست و گفت: از مهمترین کارهای که باید انجام شود شکل گیری مجمع ملی خیرین ازدواج است تا وحدت رویه در این خصوص ایجاد و تجربیات واحد به وجود بیاید که امروز آغازی ست بر فعالیت این مجمع.

 

منبع:   http://iqna.ir/

 

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :